بهمن 98 - آبی ترین استقلالی ها

فوتبال آسیا لیاقت گل اروپایی ارسلان را نداشت!

تیم فوتبال استقلال در حالی در دومین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 2 بر یک شکست خورد که ارسلان مطهری در دقیقه 86 با یک شوت از راه دور دروازه الاهلی را باز کرد، اما کمک داور اعتقاد داشت که محمد دانشگر در منطقه آفساید بوده و چون دید دروازه بان را کور کرده، پس گل مردود است.

در تصاویر تلویزیونی اما مشخص شد که تصمیم داور و کمکش اشتباه بوده و گل استقلال سالم بوده است. در همین زمینه، مسئولان باشگاه استقلال که در کویت حضور دارند، تصمیم گرفته‌اند طی نامه رسمی به AFC، به داوری این دیدار اعتراض رسمی کنند. اعتراض استقلالی‌ها تنها به این صحنه اختصاص ندارد و آنها معتقدند برخی سوت‌ها در جریان بازی نیز علیه استقلال بوده است.

با اعلام رسول فروغی، نوید مظفری و محمد فنایی سه کارشناش داوری؛ گل دوم استقلال به الاهلی , صحیح بود و با اشتباه داور مردود اعلام شد.

یک تیم داوری از کره جنوبی قضاوت دیدار الاهلی - استقلال را برعهده داشت.

 

آمار بازی برتری استقلال را نشان می دهد:

درصد مالکیت توپ
الاهلی: 41 درصد
استقلال: 59 درصد

پاس
الاهلی: 316
استقلال: 441

شوت
الاهلی: 8
استقلال: 14

شوت در چهارچوب
الاهلی: 3
استقلال: 6

آفساید
الاهلی: 3
استقلال: 3

کرنر
الاهلی: 6
استقلال: 9

کارت زرد
الاهلی: 4
استقلال: یک

 

ترکیب استقلال: حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی(61- زکریا مرادی)، روزبه چشمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری (کاپیتان)، میلاد زکی‌پور، ارسلان مطهری و علی دشتی(77- تبریزی)

 

ترکیب الاهلی: یاسر المسیلیم، عبدالله حسون، معتز هوساوی(37- فتیل)، عبدالباسط هندی، حسین عبدالغنی، لوکاس لیما، علی الاسمری، محمد المجحد(54- بلایلی)، سلمان الموشر، عبدالرحمن غریب، مازن ابوشراره

 

 




تاریخ : سه شنبه 98/11/29 | 12:0 صبح | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر

تساوی آسیایی استقلال با 8 بازیکن مصدوم و دست های خالی

تیم فوتبال استقلال تهران در اولین دیدار خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل میزبانش الشرطه عراق با 8 بازیکنِ مصدوم و دست‌های خالی، با 5 بازی طی 17 روز در 4 کشور متفاوت به تساوی رسید.

تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه عراق رفت و در حالی که نیمه اول را با پیروزی 0-1 به پایان رساند، در ابتدای نیمه دوم، دروازه اش را باز شده دید. در ادامه تلاش‌های بازیکنان استقلال برای باز کردن دروازه حریف عراقی نتیجه‌ای نداشت و دفاع مستحکم و چند لایه بازیکنان الشرطه که کسب یک امتیاز را هم غنیمت می‌دانستند، مانع از به گل رسیدن استقلال شد.

صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تساوی خانگی الشرطه برابر نماینده کشورمان، به آمار بازی‌های قبلی تیم‌های ایرانی برابر نمایندگان عراق در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و نوشت: پس از 7 بازی میان نمایندگان ایران و عراق، الشرطه هم نتوانست طلسم شکست ناپذیری نمایندگان ایرانی برابر تیم‌های عراقی را بشکند تا بردن تیم‌های ایرانی برای عراقی‌ها همچنان یک آرزو باشد.

نبیل صباح بازیکن تیم فوتبال الشرطه عراق در خصوص تساوی یک بر یک تیمش مقابل استقلال در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا،گفت: نتیجه بازی برابر استقلال بد نبود و باید بگوییم از این تساوی راضی هستیم. استقلال یکی از تیم‌های بزرگ و مدعی در این مسابقات است. همچنین باید به شرایط ما توجه کنید که به دلیل توقف بازی‌های لیگ در وضعیت خوبی قرار نداشتیم. بازی اول برای ما تمام شده و از حالا به مسابقه دوم مقابل الوحده امارات فکر می‌کنیم. هدفی به جز کسب پیروزی برابر الوحده نداریم، البته مأموریت آسانی نیست اما تلاش خودمان را می‌کنیم تا در بازی دوم پیروز شویم.

استقلال با این نتیجه، در گروه اول مسابقات یک امتیازی شد. در دیگر بازی این گروه، الوحده امارات و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند و این بازی نیز با تساوی به پایان رسید.  تساوى الاهلى و الوحده هم به نفع استقلال تمام شد تا همه چیز در روز اول روى عدد یک بماند. 


آمار جالب درباره گلی که استقلال به الشرطه زد

در نیمه اول اما گلی که شاگردان مجیدی زدند با اتفاق جالبی از نظر آماری همراه بود. بازیکنان استقلال پیش از رساندن توپ به پای مدافع حریف و گل به خودی که او زد، 15 پاس بین همدیگر رد و بدل کردند. اتفاقی که در فوتبال ایران خیلی کم شاهد آن هستیم. جالب تر اینکه در جریان این گل همه بازیکنان استقلال به جز آرش رضاوند و حسین حسینی حداقل یکبار توپ به پای‌شان برخورد کرد.


استقلال هر 77 ساعت یک بازی انجام داد!

آبی ها در تاریخ های 8، 12، 17 و 21 بهمن ماه به ترتیب 4 دیدار سنگین مقابل الریان، نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس و الشرطه برگزار کرد. در واقع استقلال ظرف 16 روز 5 مسابقه برگزار کرد و رکورد تقریبی هر 77 ساعت یک بازی را بر جای گذاشت. آماری که نشان می دهد تیم فرهاد مجیدی هر 3 روز در میان بازی کرده است. مسابقاتی که البته تنها دو دیدارش را در تهران انجام داد و به خاطر مصاف با 3 حریف آسیایی اش راهی خارج از کشور شد!


 




تاریخ : چهارشنبه 98/11/23 | 10:49 عصر | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر

تمجید رسانه های ایتالیا از مهدی قائدی در روز فرار پرسپولیس

سایت «Onefootbal» ایتالیا به تمجید از مهدی قائدی، مهاجم تکنیکی استقلال تهران پرداخت و او را شبیه نیمار برزیلی دانست.

این رسانه ایتالیایی نوشت: تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب رقابت های هفته نوزدهم لیگ برتر ایران دیروز  به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت.

در این دیدار مهدی قائدی مهاجم تیم استقلال عملکرد خیلی خوبی را از خودش به نمایش گذاشت و روی گل دوم تیمش پاس زیبایی را به امیر ارسلان مطهری داد. حرکت قائدی در این صحنه شباهت بسیار زیادی به حرکت نیمار ستاره تیم فوتبال پاری سن ژرمن داشت.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال بعد از درخشش او در بازی با الریان به او لقب نیمار را داده بود.

مهدی قائدی چهار دریبل موفق داشت و یک پاس گل تماشایی داد. سه مرتبه هم با شوت دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

 

تیم فوتبال  استقلال در نود و دومین دربی پایتخت در هفته نوزدهم لیگ برتر نوزدهم فوتبال پنج شنبه 17 بهمن 98 از ساعت 15:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف پرسپولیس رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر دو به پایان رسید.

گل های این دیدار را ارسلان مطهری در دقیقه 24 و 53 برای استقلال و علی علیپور در دقیقه 29 و بشار رسن در دقیقه 89 برای پرسپولیس به ثمر رساندند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، میلیچ، وریا غفوری، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی(77- آرش رضاوند) و ارسلان مطهری.


ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری(58- محمد نادری)، کمال کامیابی‌نیا(58- بشار رسن)، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگونا.

 

 نیمه اول : هر دو مربی با ترکیب های مطمئن وارد میدان شدند. فرهاد که دیاباته را در اختیار نداشت، با جایگزین کردن ارسلان همان آرایش و ترکیب بازی با الریان را وارد میدان کرد و یحیی هم با جایگزین کردن کنعانی به جای شجاعِ محروم، آرایش و ترکیب بازی با صنعت نفت را پیاده کرد.

دربی همواره شرایط خاص خود را دارد و این مسئله در افت کیفی بازی تاثیر مستقیم داشت اما هر چه از دقایق بازی سپری شد آبی ها با صبر و حوصله جلو کشیدند و سرانجام حرکت انفجاری قائدی و ارسال او که منجر به ضربه سر به تیر دروازه شد را ارسلان مطهری با دخالت به موقع به گل اول آبی ها تبدیل کرد.

بلافاصله پس از گل اول، آبی ها دو بار این فرصت را داشتند که اختلاف را به عدد دو برسانند اما با بی دقتی بازیکنان این توپ ها به گل تبدیل نشد و قرمز ها با تک موقعیت جدی شان در نیمه اول به گل رسیدند.

نیمه دوم : با شروع نیمه دوم، فرهاد که می دانست نباید اجازه زدن گل برتری به تیم یحیی را بدهد، با حملات پی در پی تیم حریف را به عقب نشاند.

سرانجام باز هم مهدی قائدی در یک حرکت زیبا و با یک دریبل دو طرفه از چنگ دو بازیکن حریف گریخت و پس از ورود به محوطه جریمه با ارسال پاسی زیبا به دهانه دروازه، ارسلان را در اولین دربی اش دو گله کرد. 

ارسلان سازش را کوک کرده بود هر چند گیتار او را سانسور کردند.

پس از گل برتری، آبی ها کمی عقب کشیدند و در دقایق پایانی ساق های خسته بالاخره کار دست آبی ها داد و رسن گل مساوی را زد و بازی را به تساوی کشاند.

دربی تهران با تساوی به پایان رسید اما قرمز ها در جنگ نابرابر هم حریف شیر زخمی نشدند.

شادی بازیکنان حریف و خشم آبی ها در پایان بازی حاکی از این بود که ذهنیت برنده و قهرمان در کدام سمت میدان است.

 

 




تاریخ : جمعه 98/11/18 | 11:53 عصر | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر

اولین برد آسیایی استقلال با شروع طوفانی فرهاد مجیدی

عزت ملی یعنی همین استقلال 

عزت ملی یعنی ناجوانمردانه میزبانی ات را بگیرند، 3 روز قبل بازی بگویند باید در امارات بازی کنی و بروی گل باران کنی.

عزت ملی یعنی زمین تمرین نداشته باشی، هر روز برنامه ات عوض شود اما غیرتت فرمان دهد بهترین بازی را در زمین نشان دهی.

عزت ملی یعنی در فرودگاه معطلت کنند، اجازه پرواز ندهند، سرگردانت کنند، اما خسته هم که می روی هت تریک می کنی.

عزت ملی یعنی همین استقلال باغیرت، همین استقلالی که خواستند به زمین بزنندش اما زمین نخورد. ایستاد با غیرت، چنین دیدنی که عزت فوتبال ایران باشد. با همه سختی ها باز هم برنده باشد، کم نیاورد، بجنگد و گل بزند و گل بزند.



تیم فوتبال استقلال امروز در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل الکویت به میدان رفت. در حالی که قرار بود این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار شود، اما با تصمیم AFC و توافقی که نمایندگان ایران با مسئولان کنفدراسیون آسیا انجام دادند، بازی در دبی برگزار شد. استقلال باوجود مشکلاتی که در روزهای گذشته با آن دست به گریبان بود با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

در این بازی شیخ دیاباته (27 و 53) و وریا غفوری (59) برای استقلال گلزنی کردند. استقلال در دیدار بعدی خود روز سه شنبه در قطر میهمان تیم الریان است.

استقلال مسابقه را بهتر از حریفش آغاز کرد. این تیم با اتکا به سرعت مهدی قائدی و قدرت سرزنی شیخ دیاباته بارها خط دفاعی الکویت را آزار داد. شیخ دیاباته در دقیقه 27 در حالی موفق به گلزنی شد که توسط دو مدافع الکویت تعقیب می‌شد اما ضربه آرام و دقیق او وارد دروازه الکویت شد. استقلال بعد از این گل بازهم فرصت گلزنی داشت. در دقیقه 39 ضربه سر دیاباته در حالی که می‌توانست دروازه حریف را باز کند توسط مدافعان این تیم مهار شد تا بازی با همان یک گل تمام شود.

در نیمه دوم نیز تیم استقلال برتری خود را به حریف دیکته کرد و دقیقه 54 و روی پاس وریا غفوری به شیخ دیاباته به گل دوم خود رسید. در دقیقه 59 نیز غفوری از روی ضربه ایستگاهی که شیخ خطای آن را گرفته بود، با ضربه ای دقیق دروازه الکویت را گشود. در دقیقه 80 هم ضربه ایستگاهی بازیکن الکویت را سیدحسین حسینی به زیبایی دفع کرد تا حریف در گلزنی ناکام بماند. در دقیقه 83 دو ضربه متوالی تیم الکویت را حسینی دفع کرد. در دقیقه 85 مهدی قائدی صاحب فرصت خوبی شد اما ضربه او را دروازه بان الکویت به کرنر فرستاد. در دقیقه 90 قائدی بازهم نتوانست تک به تک را گل کند تا این بازی با برد سه بر صفر استقلال خاتمه یابد.


داور: محمد بن نصرالدین از مالزی

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، میلاد زکی‌پور (75 - میلیچ)، روزبه چشمی، علی کریمی، شیخ دیاباته (67 - ارسلان مطهری)، مهدی قائدی، وریا غفوری، شاهین طاهرخانی، مسعود ریگی، محمد دانشگر و آرش رضاوند (46 - فرشید باقری).

ترکیب الکویت:

حمید یوسف، فهد الهاجری، حسین الحکیم، خالد القحطانی (71- یعقوب التاراوا)، فهد الرشیدی، یوسف الخبیزی، سیسوکو، البوریکی (68 - احمد زنکی)، بیسمارک (64 - فیصل زیاد)، یوسف السلیمان و علاء عباس.





تاریخ : شنبه 98/11/5 | 8:5 عصر | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر

برگزاری بازی استقلال و الکویت در دبی ؛ با تصمیم AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود اعتراض تیم‌های ایرانی مبنی بر سلب حق میزبانی در داخل ایران، اعلام کرد که دیدار تیم‌های استقلال و شهرخودرو با رقبای کویتی و بحرینی باید در امارات برگزار شود.

این تصمیم AFC در حالی است که پیش از این قرار بود استقلال با الکویت در تهران و شهرخودرو با الرفاع در مشهد دیدار کنند. به نظر می‌رسد AFC به درخواست تضمین ایران برای برگزاری دیدارهای مرحله گروهی و بازی برگشت تیم‌های ایرانی در خاک ایران هیچ اشاره ای نکرده و احتمالا قصد ندارد چنین تعهدی بدهد.

بنابراین استقلال شنبه باید به مصاف الکویت برود. در حالیکه مدیران اعلام کرده اند در خارج از ایران بازی نمی‌کنند!

قرار است پنجشنبه مدیران باشگاه ها با مسئولان AFC جلسه برگزار کنند، در صورتی که نتیجه این جلسه مثبت هم باشد محل برگزاری دیدارهای استقلال و پدیده تغییری نمی‌کند و در صورتی که آبی پوشان تا پایان هفته خود را به امارات نرسانند از آسیا کنار گذاشته می‌شوند!


 




تاریخ : سه شنبه 98/11/1 | 11:8 عصر | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر