تمجید رسانه های ایتالیا از مهدی قائدی در روز فرار پرسپولیس - آبی ترین استقلالی ها

تمجید رسانه های ایتالیا از مهدی قائدی در روز فرار پرسپولیس

سایت «Onefootbal» ایتالیا به تمجید از مهدی قائدی، مهاجم تکنیکی استقلال تهران پرداخت و او را شبیه نیمار برزیلی دانست.

این رسانه ایتالیایی نوشت: تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب رقابت های هفته نوزدهم لیگ برتر ایران دیروز  به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت.

در این دیدار مهدی قائدی مهاجم تیم استقلال عملکرد خیلی خوبی را از خودش به نمایش گذاشت و روی گل دوم تیمش پاس زیبایی را به امیر ارسلان مطهری داد. حرکت قائدی در این صحنه شباهت بسیار زیادی به حرکت نیمار ستاره تیم فوتبال پاری سن ژرمن داشت.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال بعد از درخشش او در بازی با الریان به او لقب نیمار را داده بود.

مهدی قائدی چهار دریبل موفق داشت و یک پاس گل تماشایی داد. سه مرتبه هم با شوت دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

 

تیم فوتبال  استقلال در نود و دومین دربی پایتخت در هفته نوزدهم لیگ برتر نوزدهم فوتبال پنج شنبه 17 بهمن 98 از ساعت 15:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف پرسپولیس رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر دو به پایان رسید.

گل های این دیدار را ارسلان مطهری در دقیقه 24 و 53 برای استقلال و علی علیپور در دقیقه 29 و بشار رسن در دقیقه 89 برای پرسپولیس به ثمر رساندند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، میلیچ، وریا غفوری، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی(77- آرش رضاوند) و ارسلان مطهری.


ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری(58- محمد نادری)، کمال کامیابی‌نیا(58- بشار رسن)، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگونا.

 

 نیمه اول : هر دو مربی با ترکیب های مطمئن وارد میدان شدند. فرهاد که دیاباته را در اختیار نداشت، با جایگزین کردن ارسلان همان آرایش و ترکیب بازی با الریان را وارد میدان کرد و یحیی هم با جایگزین کردن کنعانی به جای شجاعِ محروم، آرایش و ترکیب بازی با صنعت نفت را پیاده کرد.

دربی همواره شرایط خاص خود را دارد و این مسئله در افت کیفی بازی تاثیر مستقیم داشت اما هر چه از دقایق بازی سپری شد آبی ها با صبر و حوصله جلو کشیدند و سرانجام حرکت انفجاری قائدی و ارسال او که منجر به ضربه سر به تیر دروازه شد را ارسلان مطهری با دخالت به موقع به گل اول آبی ها تبدیل کرد.

بلافاصله پس از گل اول، آبی ها دو بار این فرصت را داشتند که اختلاف را به عدد دو برسانند اما با بی دقتی بازیکنان این توپ ها به گل تبدیل نشد و قرمز ها با تک موقعیت جدی شان در نیمه اول به گل رسیدند.

نیمه دوم : با شروع نیمه دوم، فرهاد که می دانست نباید اجازه زدن گل برتری به تیم یحیی را بدهد، با حملات پی در پی تیم حریف را به عقب نشاند.

سرانجام باز هم مهدی قائدی در یک حرکت زیبا و با یک دریبل دو طرفه از چنگ دو بازیکن حریف گریخت و پس از ورود به محوطه جریمه با ارسال پاسی زیبا به دهانه دروازه، ارسلان را در اولین دربی اش دو گله کرد. 

ارسلان سازش را کوک کرده بود هر چند گیتار او را سانسور کردند.

پس از گل برتری، آبی ها کمی عقب کشیدند و در دقایق پایانی ساق های خسته بالاخره کار دست آبی ها داد و رسن گل مساوی را زد و بازی را به تساوی کشاند.

دربی تهران با تساوی به پایان رسید اما قرمز ها در جنگ نابرابر هم حریف شیر زخمی نشدند.

شادی بازیکنان حریف و خشم آبی ها در پایان بازی حاکی از این بود که ذهنیت برنده و قهرمان در کدام سمت میدان است.

 

 




تاریخ : جمعه 98/11/18 | 11:53 عصر | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر