تساوی آسیایی استقلال با 8 بازیکن مصدوم و دست های خالی - آبی ترین استقلالی ها

تساوی آسیایی استقلال با 8 بازیکن مصدوم و دست های خالی

تیم فوتبال استقلال تهران در اولین دیدار خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل میزبانش الشرطه عراق با 8 بازیکنِ مصدوم و دست‌های خالی، با 5 بازی طی 17 روز در 4 کشور متفاوت به تساوی رسید.

تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه عراق رفت و در حالی که نیمه اول را با پیروزی 0-1 به پایان رساند، در ابتدای نیمه دوم، دروازه اش را باز شده دید. در ادامه تلاش‌های بازیکنان استقلال برای باز کردن دروازه حریف عراقی نتیجه‌ای نداشت و دفاع مستحکم و چند لایه بازیکنان الشرطه که کسب یک امتیاز را هم غنیمت می‌دانستند، مانع از به گل رسیدن استقلال شد.

صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تساوی خانگی الشرطه برابر نماینده کشورمان، به آمار بازی‌های قبلی تیم‌های ایرانی برابر نمایندگان عراق در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و نوشت: پس از 7 بازی میان نمایندگان ایران و عراق، الشرطه هم نتوانست طلسم شکست ناپذیری نمایندگان ایرانی برابر تیم‌های عراقی را بشکند تا بردن تیم‌های ایرانی برای عراقی‌ها همچنان یک آرزو باشد.

نبیل صباح بازیکن تیم فوتبال الشرطه عراق در خصوص تساوی یک بر یک تیمش مقابل استقلال در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا،گفت: نتیجه بازی برابر استقلال بد نبود و باید بگوییم از این تساوی راضی هستیم. استقلال یکی از تیم‌های بزرگ و مدعی در این مسابقات است. همچنین باید به شرایط ما توجه کنید که به دلیل توقف بازی‌های لیگ در وضعیت خوبی قرار نداشتیم. بازی اول برای ما تمام شده و از حالا به مسابقه دوم مقابل الوحده امارات فکر می‌کنیم. هدفی به جز کسب پیروزی برابر الوحده نداریم، البته مأموریت آسانی نیست اما تلاش خودمان را می‌کنیم تا در بازی دوم پیروز شویم.

استقلال با این نتیجه، در گروه اول مسابقات یک امتیازی شد. در دیگر بازی این گروه، الوحده امارات و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند و این بازی نیز با تساوی به پایان رسید.  تساوى الاهلى و الوحده هم به نفع استقلال تمام شد تا همه چیز در روز اول روى عدد یک بماند. 


آمار جالب درباره گلی که استقلال به الشرطه زد

در نیمه اول اما گلی که شاگردان مجیدی زدند با اتفاق جالبی از نظر آماری همراه بود. بازیکنان استقلال پیش از رساندن توپ به پای مدافع حریف و گل به خودی که او زد، 15 پاس بین همدیگر رد و بدل کردند. اتفاقی که در فوتبال ایران خیلی کم شاهد آن هستیم. جالب تر اینکه در جریان این گل همه بازیکنان استقلال به جز آرش رضاوند و حسین حسینی حداقل یکبار توپ به پای‌شان برخورد کرد.


استقلال هر 77 ساعت یک بازی انجام داد!

آبی ها در تاریخ های 8، 12، 17 و 21 بهمن ماه به ترتیب 4 دیدار سنگین مقابل الریان، نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس و الشرطه برگزار کرد. در واقع استقلال ظرف 16 روز 5 مسابقه برگزار کرد و رکورد تقریبی هر 77 ساعت یک بازی را بر جای گذاشت. آماری که نشان می دهد تیم فرهاد مجیدی هر 3 روز در میان بازی کرده است. مسابقاتی که البته تنها دو دیدارش را در تهران انجام داد و به خاطر مصاف با 3 حریف آسیایی اش راهی خارج از کشور شد!


 




تاریخ : چهارشنبه 98/11/23 | 10:49 عصر | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر