معرفی باشگاه فوتبال استقلال تهران - آبی ترین استقلالی ها

معرفی باشگاه فوتبال استقلال تهران


باشگاه فوتبال استقلال در چهارم مهرماه سال 1324 (74 سال پیش) در شهر تهران تشکیل شد. این تیم تا قبل از انقلاب ایران در ابتدا دوچرخه‌سواران و سپس تاج نامگذاری شد، و بعد از انقلاب به استقلال تغییر نام داد. هوادارن استقلال بزرگ و پرطرفدار، تیم محبوبمان را با لقب هایی مثل: پسران آبی، آبی‌های پایتخت، تاج، آبی‌پوشان، اس‌اس، غول آبی آسیایی صدا می کنند. استقلال قدیمی ترین تیم شرکت کننده در لیگ برتر و جام حذفی می باشد. استقلال 8 قهرمانی در لیگ‌های فوتبال ایران دارد و دومین تیم پرافتخار لیگ‌های سراسری ایران محسوب می شود. علاوه بر این، این تیم با 7 قهرمانی در جام حذفی پرافتخارترین تیم این رقابت ها است.


تیم دوچرخه سواران


و اما، اما، اما... استقلال کبیر ما با دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا 1970 و جام باشگاه‌های آسیا 91–1990) و دو نائب قهرمانی (جام باشگاه‌های آسیا 92–1991 و جام باشگاه‌های آسیا 99–1998) و دو مقام سومی (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا 1971 و جام باشگاه‌های آسیا 02–2001) پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی و سومین باشگاه پرافتخار قاره آسیا است. پس به افتخار این تیم بزرگ باید ایستاد و کلاه از سر برداشت آفرین

در دربی های پایتخت در مجموع 91 بازی بین تیم های استقلال و پرسپولیس (رقیب همیشگی این تیم) انجام شده که از این بین استقلال کبیر 26 برد داشته  و پرسپولیس 24 برد و نتیجه 41 بازی این دو تیم به مساوی ختم شده است.



باشگاه استقلال از زمان تشکیل تا امروزه دارای 5 لوگوی مختلف بوده است.

لوگوهای استقلال



و حالا برویم سراغ خودمان... هواداران دو آتیشه استقلال کبیر... آبی ترین های دنیا.....

در چند فصل اخیر مسابقات لیگ ایران و لیگ آسیا استقلال چندین بار رکورد میانگین بیشترین تماشاگران بازی‌های خانگی را داشته و رکورد پرتماشاگرترین بازی جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر ایران تا پایان 2019 متعلق به تیم محبوبمان است.


استقلال دو ستاره




تاریخ : دوشنبه 98/9/4 | 1:23 صبح | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر