به استقلالِ استراماچونی احترام بگذارید! - آبی ترین استقلالی ها

به استقلالِ استراماچونی احترام بگذارید!

این روزها همه جا صحبت از استقلال کبیر و مربی خاصش «استراماچونی است». اهالی فوتبال و خبرگزاری های مختلف همه از احترام به استقلالِ استراماچونی می گویند. 

این روزها همه اهالی فوتبال از بازی های فنی و جذاب استقلال به وجد آمده اند و نمی توانند درخشش استقلالِ استراماچونی را نادیده بگیرند. این روزها استقلال و استراماچونی دوستداران فوتبال را محو بازی هایشان کرده اند. چیزی که در فوتبال ایران به آن نیاز بود با استقلالِ استراماچونی معنی شده: جذابیت فوتبال. با من همراه باشید تا خلاصه ای از مطالب خبرگزاری ها و سایت های مختلف درباره تیم محبوبمان را با هم بخوانیم.


در سایت ورزش 3 آمده است: بنویسید: استقلال استراماچونی مدعی قهرمانی! درخشان‌ترین ?استقلال فصل? از سخت‌ترین مسابقه لیگ به اعتبار بازی‌خوانی دقیق و تفکر آندره‌آ استراماچونی برنده شد؛ کسی که تغییرات بزرگ را از پرداختن به جزئیاتِ تاکتیکی به دست آورده است. حالا همه آن‌هایی که تراکتور را سنگ محکی برای تعیین عیار استقلالِ استراماچونی معرفی کرده بودند، چاره‌ای ندارند جز این‌که مقابل اسم استقلال بنویسند؛ مدعی لیگ نوزدهم. استراماچونی به راهش ایمان دارد، راهی که نه در مالکیت توپ خلاصه می‌شود و نه در تسخیر زمین. راه سوم؛ برتری عددی!

از نظر خبرنگار خبرگزاری عصر ایران، راز استقلال استراماچونی؛ سادگی درعین پیچیدگی است. او اعتقاد دارد استقلال که شیوه‌ای نوین را در فوتبال ایران به اجرا می‌گذارد و به روش 2-3-2-3 بازی می‌کند و شاید به تعبیر عامیانه‌تر 2-5-3 در عین پیچیدگی‌های ظاهری و مهارناپذیری فوتبالی ساده را به نمایش می‌گذارد. چرا استقلال در سخت‌ترین بازی‌اش مقابل تیمی که از لحاظ نیروی انسانی بهترین تیم لیگ است نیز تا آستانه رسیدن به نهمین پیروزی پی‌‌درپی پیش می‌رود؟ چرا استقلال به تیمی رعب‌آور و مهارنشدنی بدل شده؟ راز استقلال استراماچونی چیست که امیر قلعه‌نویی با تیم تحسین برانگیزش تا آستانه شکست مقابل دست پرورده‌های مرد ایتالیایی پیش می‌رود؟

استقلال چه نوع فوتبالی را به اجرا می‌گذارد که نشانی از هم‌گسستگی و عقب‌نشینی در خود ندارد؟ رمز و راز این تیم چیست؟ استراماچونی با نحیف‌ترین و از پیش بازنده‌ترین تیم‌ هفته‌های نخست چه کرده است؟ پرسش بزرگتری در لابه‌لای این سوال‌ها مقابل‌مان سبز می‌شود. ماجرای قائدی چیست؟ چرا وینفرید شفر با آن همه تجربه نتوانست از قائدی بازیکنی آرمانی پدید آورد اما استراماچونی توانست؟ این همه تدبیر و خوش فکری نشأت گرفته از چیست؟

استقلال‌ چراهای بسیاری را ساخته است. استقلال که اکنون می‌تواند لقب یکی از بهترین‌ تیم‌های لیگ را بر پیشانی خود بچسباند در مسیر سیالی و سبک‌بالی قرار گرفته است. تیمی با جاذبه‌های نهان و آشکار که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. سر این تحولات از کجا نشأت می‌گیرد؟ برایش پاسخی دارید؟ استقلال استراماچونی را اما نباید آنچنان پیچیده و رمزآلود دید. نگاه کنید به یورش‌های همه جانبه استقلال. این همه جانبگی اتفاقی به دست نیامده است. استقلال برای رسیدن به دروازه حریف برنامه دارد. توپ که به میانه زمین می‌رسد ضلع‌سازی رکن اصلی تاکتیکی است. هیچ گاه بازیکن صاحب توپ را فاقد همراه نمی‌بیند. همیشه هستند بازیکنانی که روی دست صاحب توپ حرکت می‌کنند. این تاکتیک در کنار پاس‌های دقیق و ساده و در نهایت ضربات نهایی دقیق استقلال را به این نقطه رسانده است. نقطه سادگی و البته پیچیدگی!

این است استقلال کبیر ما آفرین

در خبرگزاری عصر ایران آمده است: از دیدار نساجی قائمشهر مقابل استقلال‌ تهران بعدها احتمالاً عکس استراماچونی در یادها بماند. آنجا که با انگشت لوگوی باشگاه استقلال را از روی گرمکن ورزشی‌اش به کمک داور بازی نشان می‌دهد. گفته شد او خواسته به داور یادآوری کند که باید «احترام» این باشگاه قدیمی را نگه دارند. آبی‌های تهران با سرمربی ایتالیایی‌شان بی‌رحمانه به پیش می‌تازند. بعد از شروعی تلخ در آغاز لیگ و از دست دادن چند امتیاز در آخرین ثانیه‌های بازی که باعث شد هواداران رقیب به طعنه آن را «استرا تایم» لقب بدهند، حالا رقیب می‌طلبند. در فوتبال کم گل ایران، زدن 23 گل در یازده بازی یعنی لذت فوتبال. تا پیش از آغاز این هفته، تقریباً 50 درصد بازی های لیگ کمتر از دوگل داشت! یک رکورد ناخوشایند جهانی! برای آنکه درخشش فاز هجومی استقلال بیشتر آشکار شود کافی است به تعداد گل‌های زده رقیبان نگاه کنیم. شهر خودروی صدرنشین فقط 10 گل به ثمر رسانده، سپاهان 13 گل، پرسپولیس و تراکتور 11 گل.

خبرگزاری شفقا نیز معتقد است باید به استقلال استراماچونی احترام گذاشت! استقلال با سرمربی ایتالیایی خود به روزهای اوجش نزدیک شده است و باید به این تیم و مربی احترام گذاشت. بدون شک نظم تیمی و بازی های خوبی که آبی پوشان به نمایش می گذارند نتیجه حضور مربی بزرگی چون استراماچونی است و البته این انتظار هم از او می رفت چرا که او در تیم بزرگی چون اینتر مربیگری است و باید فوتبال ایران به این مربی احترام بیشتری گذارد و اگر شرایط برای او مهیا شود می تواند با استقلال روزهای درخشانی را تجربه کند.

خبرگزاری تسنیم مصاحبه با آرش برهانی، آقای گل سابق استقلال را منتشر کرده است. آرش برهانی معنقد است استقلال همان تیم دوست داشتنی شده که از آن انتظار می‌رفت.


نظر شما چیه آبی ترین استقلالی ها؟ باید به استقلالِ استراماچونی احترام گذاشت؟!


احترام به استقلال استراماچونی




تاریخ : چهارشنبه 98/9/13 | 1:23 صبح | نویسنده : استقلالیون 💙⭐️⭐️💙 | نظر